Bestilling utstyr/retur pumpe
1. Personlig registrering for bestilling/retur pumpe
Ved førstegangsbestilling må en bruker opprettes ved å velge «Registrer deg her».
Bekreftelse vil bli sendt til registrert e-post med velkommen til AbbVie-bestilling.
MERK! En konto opprettes på oppgitt e-post og valgt passord så hver bestiller må opprette en egen konto. Informasjon og endring av passord finnes i «Min konto»
Ordrebekreftelse:
Ordrebekreftelse med informasjon om bestillingsnummer og bestillingsdato sendes til den registrerte
e-posten. SMS/e-post med leveringsinformasjon og sporingslenke vil bli sendt når bestillingen er pakket.
Det oppgitte telefonnummeret og e-postadressen er kontaktinformasjon som DHL vil motta.
Leveringstider:
For å sikre levering til rett tid er det viktig å planlegge for at leveringstid kan variere fra 2 til 5 dager avhengig av hvor i landet leveransen skal sendes.
Leveransene blir sendt fra Biofarmas lager i Danmark med DHL.
2.Utstyr til oppstart ved behandling med Duodopa
Bestilling av nødvendig utstyr og medisin for oppstart av behandlingen med Duodopa® intestinalgel:
- CADD-Legacy pumpe
- Pumpeutstyr: Treningspumpe, treningskassett, pumpenøkkel
- Bæreutstyr, se oversikt her: www.abbviebestilling.no
- Sondeutstyr: Nasojejunale sonder: 2 stk per pasient, pluss ekstra på lager. Vygon forlengelsesslanger: 2 stk per pasient, pluss ekstra på lager.PEG-sett og intestinalsonder: 2 stk per pasient, pluss ekstra på lager.
Merk: To ulike størrelser (15 FR og 20 FR). WW adaptere (Pasienter må få med 10 stk til hjemreisen etter oppstart)
Bestilles fra: www.abbviebestilling.no
Duodopa® intestinalgel medisinkassetter:
Medisin: Bestill fra apotek 1-2 uker før innleggelse. Husk kjølelagring.
Annet nødvendig forbruksmateriell til behandlingen:
- Sprøyter: 10 ml
- AA-batterier
- Kompresser og saltvann
Skriftlig materiell til pasienter og helsepersonell:
Bestilles her: supporttjeneste@abbvie.com.
Oversikt over materiell finnes her: https://www.duodopa.no/informasjonsmateriell/guider---skjemaer.html
Ved spørsmål – ta kontakt med supporttjenesten i AbbVie på tlf. 407 60 813
3. Bestilling av utstyr til hjemmebehandling og lager på sykehus
Utstyr som pasient skal ha hjemme bestilles av sykehuset eventuelt av hjemmetjenesten.
Bestilles her: www.abbviebestilling.no
4. Feil og mangler på pumpe:
1. Skal rapporteres skriftlig til AbbVie til følgende e-post: productsurveillance_eame@AbbVie.com
2 .Pumper med feil eller mangler sendes i retur til Biofarma.
Bestill retur ved å benytte følgende link: www.abbviebestilling.no og velg Returskjema. Legg inn navn, e-postadresse og inkluder informasjon om pumpetype, serienummer og årsak til retur i returbeskrivelsen.
Returetikett og pro-forma faktura opprettes og blir sendt til oppgitt e-postadresse.
Pumpe som skal returneres pakkes og merkes med tilsendte returetikett. DHL henter pakken og sørger for at pakken sendes i retur til Biofarmas lager i Danmark.
3. Ved avsluttet behandling: Bestill retur ved å benytte følgende link: www.abbviebestilling.no og velg Returskjema. Legg inn navn, e-post og inkluder informasjon om pumpetype serienummer og årsak til retur i returbeskrivelsen. Returetikett og pro-forma faktura opprettes og sendes til oppgitt e-postadresse. Pumpe som skal returneres pakkes og merkes med tilsendte returetikett. DHL henter pakken og sørger for at pakken sendes i retur til Biofarmas lager i Danmark.
Hvis det er tekniske spørsmål om bruk av pumpe eller tilhørende utstyr kan AbbVie Support kontaktes på tlf. 407 60 813 kl 10-14 alle hverdager eller på
e-post: kontakt@abbviebestilling.no
NO-DUOD-240006 v 2 Mai 2025