Bestilling utstyr/retur pumpe

1. Personlig registrering for bestilling/retur pumpe

Ved førstegangsbestilling må en bruker opprettes ved å velge «Registrer deg her». 

Bekreftelse vil bli sendt til registrert e-post med velkommen til AbbVie-bestilling. 

MERK! En konto opprettes på oppgitt e-post og valgt passord så hver bestiller må opprette en egen konto. Informasjon og endring av passord finnes i «Min konto»

Ordrebekreftelse: 

Ordrebekreftelse med informasjon om bestillingsnummer og bestillingsdato sendes til den registrerte 

e-posten. SMS/e-post med leveringsinformasjon og sporingslenke vil bli sendt når bestillingen er pakket. 

Det oppgitte telefonnummeret og e-postadressen er kontaktinformasjon som DHL vil motta.

Leveringstider: 

For å sikre levering til rett tid er det viktig å planlegge for at leveringstid kan variere fra 2 til 5 dager avhengig av hvor i landet leveransen skal sendes. 

Leveransene blir sendt fra Biofarmas lager i Danmark med DHL.

2.Utstyr til oppstart ved behandling med Duodopa

Bestilling av nødvendig utstyr og medisin for oppstart av behandlingen med Duodopa® intestinalgel:

  • CADD-Legacy pumpe
  • Pumpeutstyr: Treningspumpe, treningskassett, pumpenøkkel
  • Bæreutstyr, se oversikt her:  www.abbviebestilling.no
  • Sondeutstyr: Nasojejunale sonder: 2 stk per pasient, pluss ekstra på lager. Vygon forlengelsesslanger: 2 stk per pasient, pluss ekstra på lager.PEG-sett og intestinalsonder: 2 stk per pasient, pluss ekstra på lager.
    Merk: To ulike størrelser (15 FR og 20 FR). WW adaptere (Pasienter må få med 10 stk til hjemreisen etter oppstart)

Bestilles fra:  www.abbviebestilling.no

Duodopa® intestinalgel medisinkassetter:

Medisin: Bestill fra apotek 1-2 uker før innleggelse. Husk kjølelagring.

Annet nødvendig forbruksmateriell til behandlingen:

  • Sprøyter: 10 ml
  • AA-batterier
  • Kompresser og saltvann

Skriftlig materiell til pasienter og helsepersonell:

Bestilles her: supporttjeneste@abbvie.com.

Oversikt over materiell finnes her: https://www.duodopa.no/informasjonsmateriell/guider---skjemaer.html

Ved spørsmål – ta kontakt med supporttjenesten i AbbVie på tlf. 407 60 813

 

3. Bestilling av utstyr til hjemmebehandling og lager på sykehus

Utstyr som pasient skal ha hjemme bestilles av sykehuset eventuelt av hjemmetjenesten.

Bestilles her:  www.abbviebestilling.no

 

4. Feil og mangler på pumpe:

1. Skal rapporteres skriftlig til AbbVie til følgende e-post: productsurveillance_eame@AbbVie.com

2 .Pumper med feil eller mangler sendes i retur til Biofarma.

Bestill retur ved å benytte følgende link: www.abbviebestilling.no og velg Returskjema. Legg inn navn, e-postadresse og inkluder informasjon om pumpetype, serienummer og årsak til retur i returbeskrivelsen.

Returetikett og pro-forma faktura opprettes og blir sendt til oppgitt e-postadresse.

Pumpe som skal returneres pakkes og merkes med tilsendte returetikett. DHL henter pakken og sørger for at pakken sendes i retur til Biofarmas lager i Danmark.

3. Ved avsluttet behandling: Bestill retur ved å benytte følgende link: www.abbviebestilling.no og velg Returskjema. Legg inn navn, e-post og inkluder informasjon om pumpetype serienummer og årsak til retur i returbeskrivelsen. Returetikett og pro-forma faktura opprettes og sendes til oppgitt e-postadresse. Pumpe som skal returneres pakkes og merkes med tilsendte returetikett. DHL henter pakken og sørger for at pakken sendes i retur til Biofarmas lager i Danmark.

Hvis det er tekniske spørsmål om bruk av pumpe eller tilhørende utstyr kan AbbVie Support kontaktes på tlf. 407 60 813 kl 10-14 alle hverdager eller på

e-post:  kontakt@abbviebestilling.no

 

NO-DUOD-240006 v 2 Mai 2025